Aanvaring binnenvaartschip met een plezierjacht tijdens voorbereiding oefening op het water

Tijdens voorbereiding van een oefening op het water heeft de bemanning van de brandweerboot van Nijkerk assistentie verleend aan de politie van Zeewolde. De bemanning van de boot trof toevallig de noodhulp van de politie aan die net ter plaatse kwam om vanuit de havenkop van Zeewolde zicht te krijgen op een waterincident. De bemanning van de boot Nijkerk werd op de hoogte gebracht van een aanvaring tussen een binnenvaartschip en motorjacht. Er zou in eerste instantie sprake zijn dat het motorjacht zinkende was. De noodhulp is direct aan boord genomen om vervolgens volle koers te zetten richting het incident. Omdat de boot Nijkerk (07-1111) vrij dicht bij de locatie was, kwamen ze als eerste ter plaatse bij het incident. Overige gealarmeerde eenheden van, politie, reddingsbrigade, knrm en Rijkswaterstaat volgden en waren eveneens zeer snel ter plaatse. Het motorjacht bleek flink slagzij te hebben gemaakt tijdens de aanvaring waardoor er veel water was binnen gekomen in het schip. Verder was er averij aan het motorjacht zelf. De opvarenden van beide schepen bleven gelukkig ongedeerd.

foto-1 foto-2 foto-3 foto-4 foto-5 foto-6 foto-7 foto-8