Foto's: Bert van Koot en www.112nijkerk.nl Brandweer Nijkerk

Meerdere schuren in de brand op de Fenteler in Nijkerk.

Maandagmorgen 30 November 0m 01:27 uur is de brandweer van Nijkerk uitgerukt voor een forse schuurbrand op de Fenteler in Nijkerk.

De brandweer was snel ter plaatse en schaalde direct op naar middel brand en nog later naar grote brand waardoor ook brandweer Zwartebroek werd opgeroepen met een tankwagen.

De brand woedde in een schuur met overkapping aan de achterzijde van de woning en was lange tijd uitslaand.

De andere schuren stonden zo dicht tegen elkaar aan dat ook die in de brand vlogen en zorgde uiteindelijk voor de grote brand.

De bewoonster is nagekeken door het ambulancepersoneel en haar woning is voorlopig onbewoonbaar.

Stichting Salvage is ter plaatse geweest bij de bewoners en ondersteunt in de schadeafhandeling.

foto-1 foto-2 foto-3 foto-4
foto-5 foto-6 foto-7 foto-8