Drachtige Ree komt onder de trein

Maandagavond omstreeks half twaalf is de intercity Zwolle Amersfoort in aanrijding gekomen met een drachtige Ree. Het dier is ter hoogte van de Tintelersteeg tussen Putten en Nijkerk het spoor overgestoken. De intercity is vervolgens vol in de remmen gegaan en tot stilstand gekomen tussen twee spoorwegovergangen in. In eerste instantie is de brandweer opgeroepen voor een beknelling maar toen duidelijk werd dat het om een Ree ging is er alleen gevraagd om hulpverlening bij een trein. Nadat de resten opgeruimd waren is de trein doorgereden naar de eerstvolgende spoorwegovergang en daar schoongespoten door de mannen van de Nijkerkse brandweer. Voor de passagiers in de trein die door dit oponthoud niet meer met het openbaar vervoer thuis konden komen is door de NS vervoer gezorgd. Het treinverkeer heeft meer dan een uur stilgelegen.

foto-1 foto-2 foto-3 foto-4 foto-5