Foto's: Bert van Koot Brandweer Nijkerk

Tankwagen blaast pulp uit door het warme weer op de van 't Hofstraat in Nijkerk.

Dinsdagochtend 23 juli om 07.53 uur is een deel van de van't Hoffstraat in Nijkerk afgesloten. Een tankwagen met wortelschillen die daar geparkeerd stondt is door de warmte gaan schiften. Het gevaar zit hem in het feit dat de druk te hoog wordt in de tank. Met water wordt de tank gekoeld totdat er een tweede tankwagen van het bedrijf aanwezig is zodat een gedeelte van de tankinhoud overgepompt kan worden. Bij het loskoppelen van een slang ging het echter mis. De vrachtwagenchauffeur kreeg een deel van de lading in het gezicht en werd direct gekoeld door de brandweer. De temperatuur van de wortelschillen zou rond de 90 graden zijn geweest.

foto-1 foto-2 foto-3 foto-4 foto-5 foto-6 foto-7 foto-8 foto-9