Appartementen complex ontruimd aan de Kajuit in Nijkerk

Vanwege een brand aan de Kajuit in Nijkerk zijn zaterdagmorgen 20 Januari om 02:36 uur 16 appartementen ontruimd. De brand bleek te woeden in een meterkast op de begane grond. Meerdere personen zijn door ambulancemedewerkers nagekeken op roetinhalatie maar gelukkig bleek het mee te vallen. De brandweer heeft door de sirene aan te zetten buiten meerdere bewoners kunnen wekken uit de slaap. Bewoners werden opgevangen in de hal van een naastgelegen appartementen complex en zijn later naar hotel Ambt van Nijkerk gebracht. Hoe groot de schade is moet later blijken. De brandweer heeft in elk geval een hond en meerdere vogels uit een of meerdere appartementen gehaald. Rond 07:30 uur zijn alle appartementen weer vrij gegeven. De oorzaak van de brand is nog niet bekend. Team brandonderzoek van de brandweer doet onderzoek.

foto-1 foto-2 foto-3 foto-4 foto-5 foto-6 foto-7 foto-8 foto-9 foto-10 foto-11