Middelbrand op de molweg in terschuur

Een uitslaande brand heeft een zomerhuisje aan de Molweg in Terschuur volledig in de as gelegd. Rond 17:50 uur werd de brand ontdekt en werd de brandweer van Barneveld en Zwartebroek opgeroepen. Iets later werd ook de hoogwerker uit Nijkerk en de tankwagen uit Kootwijkerbroek erbij geroepen. De tankwagen was nodig voor extra water, de hoogwerker uit Nijkerk is uiteindelijk niet ingezet en kon weer terug keren naar de kazerne. De brand was uitslaand en brandde zo hevig dat het zomerhuisje niet meer te redden was. Een aangrenzende loods met caravans heeft de brandweer wel weten te behouden. Een houtkachel is de vermoedelijke oorzaak van de brand. Volgens omstanders bevonden zich in het tuinhuisje nog een konijn en een cavia.

foto-1 foto-2 foto-3 foto-4