Foto's: Bert van Koot Brandweer Nijkerk

Schoorsteenbrand slaat over naar de zolder aan de Snijdersteeg in Putten.

Zaterdagavond 16 April om 22:46 uur kreeg de Brandweer Nijkerk een melding van een brand in en rond de schoorsteen van een woning aan de Snijderssteeg in Putten.

Toen de brandweer van Nijkerk ter plaatse was met een tankautospuit en de hoogwerker was er inmiddels sprake van een brand op de zolder van de woning.

Meteen werd er door de eerste bevelvoerder opgeschaald naar middel brand.

Brandweer Ermelo kwam met een waterwagen van 16.000 liter water richting de Snijdersteeg om hulp te bieden.

Daarnaast werd vanaf de Nijkerkerstraat ter hoogte van Landgoed De Salentein door korps Nijkerk een groot watertransport opgezet die uiteindelijk niet nodig was.

De brand was snel onder controle maar de noodzakelijke sloopwerkzaamheden moesten worden uitgevoerd om uitbreiding te voorkomen.

Salvage heeft de afhandelingen gedaan omtrent opvang van de bewoners en inboedel veilig te stellen.

foto-1 foto-2 foto-3 foto-4 foto-5 foto-6 foto-7 foto-8