Brandweer Nijkerk assisteert bij schoorsteenbrand in Hoevelaken ( middelbrand )

Zondagavond werd de brandweer van Hoevelaken en Nijkerk opgepiept voor een schoorsteenbrand aan de Asterlaan 8 in Hoevelaken. Ook de hoogwerker uit Nijkerk moest ter plaatse komen om van bovenaf de brand te bestrijden. Toen de hoogwerker van Nijkerk onderweg was naar Hoevelaken werd de brand opgeschaald naar middenbrand. Bij aankomst was er veel rookontwikkeling rondom de schoorsteen. Ook onder de pannen kwam de rook al tevoorschijn. De brandweer van Hoevelaken was ondertussen al binnen begonnen met het blussen van de zolderbrand. Na aankomst van de hoogwerker kon vanaf twee kanten de kleine brand bestreden worden en was het allemaal snel onder controle. De bewoners hebben aanzienlijke schade aan hun huis opgelopen door brand, rook en water.

foto-1 foto-2 foto-3 foto-4 foto-5 foto-6
foto-7 foto-8 foto-9 foto-10 foto-11 foto-12