Flinke buitenbrand aan de Jacob de Boerweg 24 in Nijkerkerveen

Woensdagavond kwam er via de meldkamer 112 de melding binnen van een buitenbrand op het terrein van de firma Haverlag aan de Jacob de Boerweg 24 in Nijkerkerveen. Hierop rukte de brandweer Nijkerk uit met 2 wagens waarvan een bluswagen gevuld was met water. Toen de bluswagens ter plaatse waren gekomen kon dan ook direct worden begonnen met blussen. Dit zorgde voor een grote rookontwikkeling die van grote afstand te zien was. De politie zorgde tijdens de bluswerkzaamheden dat het verkeer op voldoende afstand bleef door de weg af te zetten. Helaas bleek er niet voldoende water in de bluswagen aanwezig te zijn om de volledige brand te blussen en werden de slangen uitgerold vanaf de brandkraan die zich op de hoek van de laakweg bevond tot achter op het terrein (dit is na schatting zo'n 350 meter) De brandhoop die bestond uit bouw- en houtafval werd losgemaakt en omgezet met een kraan van de firma Haverlag, dit alles ging op aanwijzing van de brandweer waarna het vuur snel onder controle was. De oorzaak van de brand moet worden gezocht in de richting van brandstichting waarbij twee kinderen uit Nijkerkerveen een rol speelde.
Bron www.nijkerkerveen.org

foto-1 foto-2 foto-3 foto-4 foto-5 foto-6 foto-7 foto-8 foto-9