Foto's: Bert van Koot Brandweer Nijkerk

Korte tijd brand in zorgcomplex Humanitas in Harderwijk.

In een zorgcomplex van Humanitas in Harderwijk heeft vrijdagmiddag 9 September om 14:04 uur korte tijd brand gewoed.

De brandweer van Harderwijk is met meerdere voertuigen uitgerukt waaronder ook de hoogwerker uit Nijkerk.

De brandweer had de situatie al snel onder controle en de hoogwerker kon dan ook weer naar huis terug keren.

Op het zorgcomplex wonen cliënten zelfstandig onder 24-uursbegeleiding.

Het gaat daarbij voornamelijk om cliënten met een licht verstandelijke beperking.

De begeleiding is direct naar binnen gegaan en ontdekte dat er veel rook uit de badkamer kwam.

Daarop zijn de ramen opengezet en is iedereen in de overige appartementen naar buiten gehaald.

De brandweer Harderwijk had de situatie al snel onder controle waarop de bewoners weer terug konden.

Alleen voor de bewoner van het appartement waar de rook vandaan kwam en zijn kat wordt een veilig onderkomen gezocht.

foto-1 foto-2