Foto's: Bert van Koot Brandweer Nijkerk

Electrische auto in de brand aan de Kamille in Nijkerk.

Donderdagavond 08 Oktober 0m 18:43 uur is de brandweer van Nijkerk opgeroepen voor een autobrand aan de Kamille in Nijkerk.

De brandweer was snel ter plaatse en bij aankomst bleek het accupakket van de auto in brand te staan.

Accubranden zijn moeilijk te blussen en alleen een overvloed aan water kan ervoor zorgen dat de brand dooft.

Ook is er nog een tweede voertuig ter plaatse gekomen om de waterwinning te garanderen.

Speciaal voor dit soort branden zijn er zogenaamde 'dompelcontainers'en hierin wordt het voertuig ondergedompeld en blijft de auto zeker 24 uur in staan.

De Nijkerkse brandweer besloot een dergelijke container te laten uitrukken om de brand onder controle te krijgen.

De dompelcontainer moest komen vanuit de regio Den Haag en was rond 21.00 uur op de plaatst van bestemming.

Het bergingsbedrijf heeft de auto na veel manoeuvreren in de container weten te krijgen.

Onderdompelen was op dat moment niet meer noodzakelijk.

De auto wordt waarschijnlijk naar Duitsland gebracht voor onderzoek naar het ontbranden van de accu's.

foto-1 foto-2 foto-3 foto-4 foto-5 foto-6 foto-7 foto-8 foto-9 foto-10 foto-11