Foto's: Bert van Koot Brandweer Nijkerk

Flinke brand op balkon van appartement aan de Vissering in Amersfoort.

Woensdagmorgen 07 Juli om 02:27 uur is de brandweer van Nijkerk opgeroepen om bijstand te verlenen met de hoogwerker naar Amersfoort.

Op het balkon van het appartementencomplex op de eerste verdieping brak brand uit in de tuinmeubelen.

Door de hitte sprongen de ruiten van de woning waarna de gordijnen en ander interieur in brand vloog.

De brandweer schaalde op naar middelbrand vanwege diverse ontruimingen in het appartementencomplex.

De brandweer wist het vuur van buitenaf onder controle te krijgen waarna een andere ploeg naar binnen is gegaan om het vuur definitief te doven.

De ambulancedienst kwam ter plaatse om bewoners te controleren vanwege ingeademde rook.

De oorzaak van de brand is op dit moment onduidelijk maar Stichting Salvage is ingeschakeld voor de schadeafhandeling.

foto-1 foto-2 foto-3 foto-4 foto-5 foto-6 foto-7