Grote schade na plofkraak Nijkerk

Op de pinautomaat van de Rabobank aan de Van 't Hoffstraat in Nijkerk is in de nacht van zondag op maandag een plofkraak gepleegd. De kraak gebeurde om 03:20 uur. Er is geen geld buitgemaakt. De pinautomaat was gevestigd in een noodgebouwtje omdat de Nijkerkse Rabobank aan het verbouwen is. Ook is nog niet zeker of de daders van de kraak het noodgebouw binnen zijn gekomen. Wel is de toegangsdeur eruit geblazen en zo'n 6 meter verderop terecht gekomen. Vermoed word dat de daders met gas hebben gewerkt. De brandweer van Nijkerk kwam ter plaatse voor nacontrole maar heeft niets kunnen meten. De recherche van de politie doet onderzoek. De politie heeft in de omgeving gezocht naar de daders maar niets kunnen aantreffen.

foto-1 foto-2 foto-3 foto-4