Foto's: Bert van Koot Brandweer Nijkerk

Auto rijdt het Stadhuis binnen in Nijkerk.

Een man in een pick-uptruck is vrijdagmorgen 6 Maart om 10:53 uur het gemeentehuis van Nijkerk binnengereden.

De brandweer die snel ter plaatse was heeft al gauw opgeschaald naar grip 1 en is met meerdere tankautospuiten en een hulpverleningsvoertuig ter plaatse gekomen.

De automobilist is gewond geraakt zegt de politie.

De man die ook in Nijkerk woont is eerst naar het ziekenhuis gebracht en later aangehouden.

Een deel van het gemeentehuis is tijdelijk ontruimd geweest en na onderzoek bleek dat het gebouw veilig is en de medewerkers weer terug konden

Mensen die het ongeluk hebben zien gebeuren hebben hulp aangeboden gekregen. "Die stonden enorm op hun benen te trillen", zegt de burgemeester.

Uit eerste onderzoek is gebleken dat de man al op zoek was naar psychische hulp zegt de politie en hij verklaarde dat hij in psychische nood verkeerde en dat zijn handelen niet gericht was op de gemeente of medewerkers van de gemeente.

foto-1 foto-2 foto-3 foto-4 foto-5 foto-6 foto-7 foto-8
foto-9 foto-10 foto-11 foto-12 foto-13 foto-14 foto-15 foto-16