Groot alarm voor de brandweer Nijkerk

Vrijdagmorgen 5 april rond half elf kreeg de alarmcentrale een brandmelding binnen via 1-1-2 dat er brand zou zijn op het dak van een bedrijf aan de Marconistraat 5 in Nijkerk. De brandweer die met een tankwagen en een hoogwerker uitrukte kreeg al gauw te horen dat er behoorlijke vlammen waren waargenomen op het dak. Naar aanleiding van meerdere telefoontjes naar de alarmcentrale over de brand werd er opgeschaald naar middelbrand. Dakdekkers waren bezig geweest op het dak en door vermoedelijk onvoorzichtigheid ontstond er brand op het dak. De medewerkers van het dakdekkerbedrijf hebben de vlammen grotendeels bedwongen door poederblussers leeg te spuiten op de brandhaard. De brandweer was snel ter plaatse aan de Marconistraat en hoefde alleen nog maar even na te blussen. Twee medewerkers van het dakdekkerbedrijf hadden zoveel rook ingeademd dat ze moesten worden nagekeken door de ambulance dienst.

foto-1 foto-2 foto-3 foto-4 foto-5 foto-6 foto-7