Grote brand Grip 2 aan de Gezellenstraat 19 in Nijkerk

In Nijkerk woedde donderdagavond een grote brand bij Sell, een fabriek waar producten van kunststof worden gemaakt. De brand was zo groot dat andere brandweerkorpsen uit o.a. Barneveld, Hoevelaken en Zwartebroek hielpen bij het blussen. Boven het brandende pand van Sell Kunststoffen hing een grote zwarte wolk die tot in de wijde omtrek te zien was. Of er in de wolk giftige stoffen zaten is nog onduidelijk. De meetploeg (WVD) van brandweer Voorthuizen en Hoevelaken verrichtte metingen, ook de naastgelegen regio's Flevoland en Noord Oost Gelderland zette meetploegen in. Buurtbewoners worden geadviseerd ramen en deuren gesloten te houden. Het bedrijf staat aan de Gezellenstraat in Nijkerk op een industrieterrein langs de A28. Vanwege de brand is de snelweg A28 vanaf knooppunt Hoevelaken tot afslag Putten volledig afgesloten in beide richtingen. In totaal zijn er vier bedrijven ontruimd waaronder BMW garage Ekris welke een aantal auto's heeft moeten wegrijden op het buitenterrein. Een bedrijfsauto geparkeerd aan de zijkant van het pand is volledig uitgebrand, een personenauto die ernaast stond heeft ook flinke schade opgelopen. De brand heeft ook voor een aantal enorme explosies gezorgd het vermoeden is dat deze van de aanwezige heftrucks afkomstig waren waar gasflessen op zaten. In totaal zijn vier blusvoertuigen, twee hoogwerkers en een groot watertransport ingezet. De brandweer heeft nog enkele uren nodig om de brand onder controle te krijgen, daarvoor zijn schuimwagens opgeroepen vanuit Ede en Barneveld. Het nablussen gaat nog de hele nacht duren, dit wordt gedaan door vrijwillige brandweer korpsen van Kootwijkerbroek, Scherpenzeel, Lunteren en Voorthuizen. (bron www.112nijkerk.nl)

foto-1 foto-2 foto-3 foto-4 foto-5 foto-6 foto-7 foto-8 foto-9
foto-10 foto-11 foto-12 foto-13 foto-14 foto-15 foto-16 foto-17 foto-18