Schuur in de brand op de Blokhuizersteeg 2

Maandagavond kreeg de brandweer van Nijkerk de melding binnen van een schuurbrand aan de Blokhuizersteeg 2 in Nijkerk. Hoewel de brandweer snel ter plaatsen was kon men niet direct aan het blussen slaan, door de zachte onder grond raakte de bluswagen, waar 2000 liter water in zit vast in de modder. Maar door snel de slangen uit te rollen vanaf deze wagen kon er met de bluswerkzaamheden begonnen worden. In de tussen tijd werden de slangen al uitgerold naar de dichtst bij zijn de brandkraan die op 950 meter afstand lag, hieraan werd met man en macht gewerkt. De brand in de schuur laaide hevig op, en er werd opgeschaald tot middelbrand. Door dat er astbest platen op de schuur aanwezig waren werd er gewerkt met ademlucht, je hoorde deze astbest platen op afstand uit elkaar knallen. De weg werd afgesloten door de politie vanaf de vossenweg tot de Slichtenhorsterweg. Hoe groot de schade is door de brand is niet bekend.
foto-1 foto-2 foto-3 foto-4 foto-5 foto-6 foto-7 foto-8
foto-9 foto-10 foto-11 foto-12 foto-13 foto-14 foto-15 foto-16