Grote brand Venestraat te Nijkerk.

Op 24 juni 17.40 uur werd op een warme zondag avond de brandweer van Nijkerk gealarmeerd voor een zolderbrand aan de Venestraat 37 te Nijkerk. Na aankomst van de eerste TS 842 bleek dat het om een behoorlijke zolderbrand ging. Direct gaf de bevelvoerder "grote brand" toen ook nog bleek dat de eigenaar op zolder bezig was met blussen, werd onmiddelijk een ploeg naar binnen gestuurd met een HD straal en stuurde de eigenaar naar buiten. Eenmaal boven aangekomen op de zolder ontstond er een knal van een "Flash-Over" met een enorme vuurzee tot gevolg. Deze ploeg ging onmiddelijk naar buiten. Hevig geschrokken en met lichte brandwonden werden ze opgevangen door de andere ploegleden. Het vuur werdt mede geblust door de korpsen van Zwartebroek (TAS-HD), Bunschoten (TAS-HD), Woudenberg (ademlucht container), en Leusden (groot watertranssport). Er werd ook een ambulance ingezet voor de licht gewonde brandweermannen.

foto-1 foto-2
foto-3 foto-4