Woning behouden na brand in rietenkap

Door snel ingrijpen heeft de brandweer van Hoevelaken en Nijkerk zondagmiddag een woning kunnen behouden na brand in het schoorsteenkanaal. Rond 14:00 uur werd de brand door de bewoners gemeld aan de hoevelakerveenweg 6. De brandweer van Hoevelaken was snel ter plaatse en ook de hoogwerker uit Nijkerk en de slangenwagen waren snel aanwezig. Omdat het een woning betrof met een rietekap werd ook het riet-team uit Kootwijkerbroek opgeroepen. Door snel optreden van de brandweer heeft men het vuur snel onder controle gekregen. Rond de schoorsteen heeft men het riet weggehaald om zeker te zijn dat het vuur zich niet kon verspreiden. Om voldoende water te krijgen bij de woning heeft men over een lengte van zo'n 800 meter slangen moeten uitrollen. De brandweer kon na 1,5 uur weer huiswaarts keren. De Hoevelakerveenweg en een klein deel van de Veenwal waren enige tijd afgesloten voor het verkeer.

foto-1 foto-2 foto-3 foto-4 foto-5 foto-6
foto-7 foto-8 foto-9 foto-10 foto-11 foto-12