Vrachtauto met dieselolie knalt op vrachtauto met kip op de A-28 Hoevelaken richting Nijkerk

Twee vrachtwagens zijn vrijdagochtend rond 10 uur op de A28 ter hoogte van Nijkerk met elkaar in botsing gekomen. Bij het ongeval zijn wonder boven wonder geen gewonden gevallen. De hulpdiensten schaalden al snel op naar een middel hulpverlening. De bij het ongeval betrokken tankwagen is niet lek en er zijn geen stoffen vrijgekomen. De andere wagen vervoerde vlees en karkassen en een deel van de lading en brokstukken zijn op de weg terecht gekomen. Vermoedelijk heeft de vrachtwagen met vlees op de vluchtstrook gestaan met een lekke band en is de tankwagen met diesel daar tegenaan gereden. Onderzoek zal de exacte toedracht echter moeten uitwijzen. Een politiehelikopter heeft opnames gemaakt vanuit de lucht. Het ongeval veroorzaakt een kilometerslange file.

foto-1 foto-2 foto-3 foto-4 foto-5 foto-6
foto-7 foto-8 foto-9 foto-10 foto-11 foto-12