Grote brand op Landgoed Balkenschoten

Een hooischuur in Nijkerk is donderdagavond door brand verwoest. Niemand raakte gewond. De brand aan de Barneveldseweg 128 is ontstaan door een houtkachel in de schuur. Volgens een woordvoerder Rinse Westerduin zijn er bij de brand meerdere gasflessen geëxplodeerd. De brandweer kon voorkomen dat het vuur oversloeg naar de naastgelegen woning. Een pony die in de schuur stond kon tijdig naar buiten gebracht worden. Vanwege de waterwinning schaalde de brandweer van Nijkerk op naar grote brand en kreeg assistentie van de brandweer Zwartebroek. Onderzoek zal gedaan worden of er asbest op het terrein is neergekomen. Het nablussen zal nog enige uren in beslag nemen, de eigenaresse vertelde dat er zo'n 70 hooibalen lagen opgeslagen.(bron 112nijkerk.nl)

foto-1 foto-2 foto-3 foto-4 foto-5
foto-6 foto-7 foto-8 foto-9 foto-10