Tractor op zijn kop voor de spoorwegovergang aan de Barneveldseweg

Woensdagavond kwart voor negen ging het helemaal mis op de Barneveldseweg in Nijkerk. Een tractor met aanhanger raakte van de weg en kwam op de kop terecht op het naast de weg gelegen fietspad. De spoorbomen waren dicht geweest en de bestuurder maakte weer vaart om over de bult te komen. Hij had net vaart toen de spoorbomen weer dicht gingen. Hij kon niet voldoende afremmen en heeft een te scherpen bocht gemaakt en zo is de tractor gekanteld en op de andere weghelft terecht gekomen. Wonder boven wonder heeft hij alleen zijn onderarm gebroken en wordt daar vandaag aan geopereerd. De bestuurder van de trekker een 54-jarige man uit Nijkerk heeft meerder engeltjes op zijn schouder gehad. De weinige ruimte die onder het voertuig over was gebleven werd opgevuld door het lichaam van de manlijke bestuurder. Omdat het er nogal ernstig uitzag in eerste instantie werden diverse hulpdiensten waaronder de traumahelikopter opgeroepen. Deze laatste is afgemeld toen bleek dat de verwondingen mee leken te vallen. Met behulp van de brandweer is de man onder zijn voertuig uit geholpen en is hij zelfstandig naar de ambulance gelopen. De barneveldseweg is voor langere tijd afgesloten geweest in verband met berging en onderzoek door de politie.(bron www.112nijkerk.nl)

foto-1 foto-2 foto-3 foto-4 foto-5
foto-6 foto-7 foto-8 foto-9 foto-10