Brandstichting in Oude knopenfabriek aan de Wallerstraat

In een leegstaande pand aan de Wallerstraat in Nijkerk waar jaren geleden de Knopenfabriek in was gevestigd werd zaterdagochtend brand ontdekt. Midden in het pand was een vuurhaard die vermoedelijk al de hele nacht aanwezig is geweest. De brand is echter niet uitgebreid en heeft het pand niet volledig in de as gelegd. Rond tien uur zaterdagmorgen zagen buurtbewoners wat rook uit het pand omhoog gaan en daarop werd de brandweer gewaarschuwd. De toegesnelde spuitgasten hadden het vuur snel geblust. De zwarte rook was door het hele pand getrokken en is doormiddel van ventilatoren uit het gebouw geblazen. In alle rust heeft de brandweer een deur geforceerd met een kettingzaag zodat de rook door middel van een ventilator gemakkelijk uit het pand geblazen kon worden. De voormalige Knopenfabriek staat op de nominatie om gesloopt te worden.(bron www.112nijkerk.nl)

foto-1 foto-2 foto-3 foto-4 foto-5 foto-6 foto-7
foto-8 foto-9 foto-10 foto-11 foto-12 foto-13 foto-14