Hoogwerker van Nijkerk vervangt defect geraakte hoogwerker van brandweer Ede in Barneveld

Zondagmorgen 10 juli om 02:28 uur werd de brandweer van Nijkerk gealarmeerd voor bijstand met de hoogwerker naar Barneveld. Een grote brand heeft zaterdagavond 09 Juli om 23:25 een bedrijfsverzamelgebouw aan de Bellstraat op het industrieterrein geheel verwoest. De vlammen kwamen uit het dak van het pand bij aankomst van de eerste auto van de brandweer Barneveld. Het zou gaan om een bedrijfsverzamelgebouw met onder andere twee autobedrijven en een zonnenbankstudio en een catering. Het is onbekend hoe het vuur is ontstaan. Korpsen uit Barneveld, Kootwijkerbroek, De Valk, Voorthuizen en Ede werden opgeroepen om het vuur te bestrijden. De brand ging gepaard met een hevige rookontwikkeling die zich verspreidde over de woonwijk Norschoten. De politie heeft een omstander die meerdere aanwijzingen van de politie niet opvolgde aangehouden en overgebracht naar het politiebureau. Ook de brandweer van Nijkerk werd opgeroepen met de hoogwerker omdat de hoogwerker van Ede het liet afweten.

foto-1 foto-2 foto-3 foto-4 foto-5 foto-6 foto-7
foto-8 foto-9 foto-10 foto-11 foto-12 foto-13 foto-14