Brandweer Nijkerk assisteert bij grote brand in centrum Bunschoten

Enkele inwoners van het vissersdorp Bunschoten-Spakenburg hebben in de nacht van zondag op maandag hun huis moeten verlaten. Dat gebeurde nadat er rond 02.30 uur bij een nabijgelegen schuur / garagebox aan de Visserssteeg brand was uitgebroken. De brand sloeg al snel door naar de omliggende panden. Zes tot acht woningen liepen zware rook- en waterschade op aldus een woordvoerder. De brandweer had moeite om uit te vinden waar de brand precies woedde. Dat kwam door de complexiteit van de gebouwen, waardoor bepaalde plekken slecht te bereiken waren. De brandweer schaalde op naar zeer grote brand grip 1. Er werden twee hoogwerkers van Nijkerk en Amersfoort ingezet om overal beter bij te kunnen. De brandweer van Bunschoten zette twee blusvoertuigen in en kreeg assistentie van nog twee blusvoertuigen vanuit Amersfoort. Ten tijde van de brand stond een ambulance stand-by maar deze hoefde niet ingezet te worden.

foto-1 foto-2 foto-3 foto-4 foto-5 foto-6 foto-7 foto-8
foto-9 foto-10 foto-11 foto-12 foto-13 foto-14 foto-15 foto-16