Schoorsteen in de brand op de Hofweg 6 in Nijkerkerveen

Voor de bewoners aan de hofweg 6 in Nijkerkerveen was het vanmorgen rond 8:00 even schrikken, want de vonken vlogen boven uit de schoorsteen en rond de aanhechting van het dak kwam rook uit. Al snel werd daarom de Brandweer gebeld die hierop meteen uitrukte en snel ter plaatse was. Bij aankomst van de eerste wagen werd er meteen ruimte gemaakt voor de hoogwerker die met moeite op de plaats kon komen door dat de weg naar de woning vrij smal was en uiteindelijk niet berekend was op zo'n grote wagen. Eenmaal ter plaatse leek het of de schoorsteenbrand al redelijk was gedoofd, maar dit bleek niet zo te zijn. Bij nacontrole met een hittecamera, bleek er toch nog vuur in de schoorsteen aanwezig te zijn. Met behulp van de hoogwerker en de nodige brandweerlieden werd de schoorsteenbrand bestreden, en was deze schoorsteenbrand in een mum van tijd weer onder controle. Toch werden er totaal drie emmers smerigheid uit de schoorsteen verwijderd en had de brandweer toch nog enkele uren werk. De bewoners waren van plan om de schorsteen te vegen, maar dit hoeft nu niet meer dit werd nu door de brandweer gedaan.
foto-1 foto-2 foto-3 foto-4 foto-5 foto-6 foto-7 foto-8