Schoorsteenbrand Nieuwstraat 18 in Nijkerk

Bewoners aan de Nieuwstraat 18 ontdekte rond kwart over tien dat zij een schoorsteenbrand hadden. Direct werd 112 gebeld en kon de brandweer uitrukken. De als eerste aanwezige politie kon niets uitrichten met een meegebrachte poederblusser. Bij aankomst van de brandweer was er al een behoorlijke rookontwikkeling rondom de schoorsteen. Ook door de pannenbedekking kwam rook wat deed vermoeden dat de brand door het rookkanaal naar de dakbedekking was overgeslagen. Nadat ook de hoogwerker was gearriveerd en geïnstalleerd kon er op hoogte polshoogte genomen gaan worden. Gelukkig kon door goed en snel optreden van de spuitgasten erger worden voorkomen. Om aan voldoende water te komen werd er een brandkraan in de weg geopend. Bij -12 graden viel dit nog niet mee. Met een grote voorhamer werd de deksel van de put geslagen waarna de slangen op druk gebracht konden worden. Wel werd nog de Salvage ingeschakeld om de schade op te nemen en evt. spullen veilig te stelen(bron www.112nijkerk.nl)

foto-1 foto-2 foto-3 foto-4 foto-5
foto-6 foto-7 foto-8 foto-9 foto-10