Vrachtauto beland in de sloot langst de A-28 Nijkerk richting Putten

In de vroege nacht van zaterdag morgen is op de A28 bij Nijkerk een vrachtwagen van de weg geraakt en in de brede sloot langs de weg beland. De lege vrachtwagen is niet gekanteld maar recht in de sloot terechtgekomen. Enkele minuten na 02.00 uur zijn de hulpdiensten massaal uitgerukt om assistentie te verlenen. Politie, ambulance en de brandweer van Nijkerk en duikploeg van Harderwijk spoeden zich naar de onheilsplek. De brandweer van Nijkerk heeft doormiddel van een loopplank over de sloot te leggen de man uit zijn cabine gehaald. De chauffeur van de vrachtwagen is ter observatie meegenomen naar het ziekenhuis. Twee takelwagens werden vanuit Barneveld opgeroepen om de vrachtwagen weer op het droge te hijsen. Deze hele klus nam behoorlijk wat tijd in beslag. Pas om 08:30 kon de rechterrijstrook van de A28 weer vrijgegeven worden.

foto-1 foto-2 foto-3 foto-4 foto-5 foto-6 foto-7